8-11-2015 Fietsen in Chiang Mai en middag vrij!

8 november 2015 - Chang Mai Gate Hotel, Thailand

Vanmorgen om kwart voor 7 aan het ontbijt, was weer super, maar wel hectisch ivm conventie van Jehova getuigen. Mensen van allerlei nationaliteiten in een ruimte. Om half 8 nog even gemeld dat Rob en Monique een nieuwe kamer zouden krijgen.
Daarna stond de taxi klaar om ons op te pikken. Bracht ons naar kantoor van waar de fietstocht zou beginnen en al waar we moesten wachten op de laatste persoon.
Toen die om 8 uur aankwam werden de fietsen klaar gezet en ging onze gids Koi of Lisa zoals ze liever genoemd werd ons voor naar een tempel. Daar wat foto's geschoten en door naar de lepra kolonie. Daar woonden voorheen zo'n 400 mensen op zichzelf, niet bezocht door familie en vrienden, omdat ze dachten besmet te raken. Nu wonen er nog 20 mensen en zij wachten op een eenzame dood.
Nadat we nog een voormalig houten huis gezien hadden door maar de workshop. Daar worden de lepra patiënten bezig gehouden. Helaas was het zondag, dus gesloten!
Toen door naar een lagere school. Ook daar was niemand, want ook hier is de zondag vrij.
Toen door naar de lunch. Op een plek waar je zelf nooit voor zou kiezen, maar waar het wel lekker eten was. Soort noodle curry met kip. Wel wat genomen maar aangezien we uitgebreid ontbeten hadden, niet veel.
Na een plasstop door naar een lokale boerderij. Daar mochten we de varkens voeren met bananenbladeren. Zij zaten vast in een kooi. Net als de prijs vecht hanen. Best wel zielig.
Door naar een bakkerij, waar cupcakes voor de hele regio gemaakt werden en andere biscuits.
Die smaakten erg lekker.
Volgende stop waren de rijstvelden. Hier was de rijst al overgeplant en bijna klaar om te plukken. Via de snelweg naar een liggende Boedha en binnenste van bamboe gevuld met kleverige rijst en kokos kruiden gehad.
Toen was het inmiddels weer tijd om terug te keren naar beginplek.
Met de Chiang Mai Tuk naar hotel terug, omdat om 2 uur iemand kwam om ons uit te leggen wat er allemaal te doen was. Helaas was ze zeker een half uur te laat. In die tussen tijd maar even een koffie/thee met overheerlijk gebakje genomen. Na het gesprek een ticket voor Thai kickboxen rijken naar de kamer terug, de blog van gister te schrijven.
Rond zes uur liepen we dan naar de zondagmarkt, waar we heerlijk hebben gestruind en wat souvenirs hebben gescoord. Zeggen niet wat, anders is de verrassing weg!
Daar na hadden we wel trek gekregen, in ons boek 2 Italiaanse restaurants gevonden, maar helaas. De eerste was op zondag gesloten (zit ons niet echt mee) en de tweede zag er erg uitgeleefd uit.
Doorgelopen en toen een pizzeria gevonden en daar neer gestreken.
Nog even met de Duitse eigenaar gesproken en besloten om een cocktail in hotel te nemen.
Het was inmiddels al weer laat en gingen we naar de kamer om te genieten van een wel verdiende rust.
Morgen een dag van rust. Gaan dan een wandeling door Chiang Mai maken, maar daarover morgen. Kapung ka. ( fonetisch voor dank u wel voor vrouwen)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    9 november 2015
    Hey Luitjes merk in het verhaal dat jullie nog niet helemaal op de Thaise toer zijn.Het Europese voedsel trekt nog erg aan jullie zo jammer van al dat heerlijke Thaise voedsel.maar verder goed te lezen dat het jullie zo goed bevalt.
  2. Michael:
    9 november 2015
    Hoi allemaal,
    Zou we zien / lezen genieten jullie volop. Wel een druk programma, maar je komt er ook niet elk jaar. Rust lekker uit morgen en daarna weer vol gas?
    Groeten uit het warme Hoofddorp.
  3. Monique:
    10 november 2015
    Hoi Ingrid. thai eten is heerlijk hoor, maar was er even klaar mee, hele dag rijst of noedels eten is me een beetje teveel!
  4. Wil en Gerard:
    10 november 2015
    Ondanks de op zondag gesloten bars en shops hebben jullie er toch veel van gezien via de chiang mai tuktuk en de fietstochten. Heerlijk lijkt mij dat om dit allemaal mee te mogen maken en al de diverse tempels te kunnen bezoeken.