7-11-2015 Bridge over river Kwai, begraafplaats van de gevallen soldaten in bouw Burma-Thailand lijn

7 november 2015 - Chang Mai Gate Hotel, Thailand

We werden niet vroeg opgehaald, dus konden rustig onze tassen klaarmaken voor de vlucht naar Chiang Mai. Lekker nog een keer ontbijten en dan met de bus op weg naar Brug over rivier Kwai. Daar aangekomen zou er een trein over de brug komen, maar had blijkbaar vertraging.
We dus lopend over de brug tot we de toeter van de trein hoorden! Toen snel aan de kant om te filmen en te fotograferen.
Dit ging prima en toen op weg naar de begraafplaats van de soldaten die gestorven zijn, werkend aan de Burma-Thailand treinlijn. Imposant hoor, doet sterk denken aan concentratie kampen en de begraafplaatsen van die soldaten!
Daar even rond gelopen tussen de Nederlandse soldaten en dan op naar de lunch.
Snel opgegeten en door naar Ayuthaya, rit van twee en half uur. Ayuthaya was vroeger de hoofdstad van Siam, het Thailand van vroeger. Tot het werd ingenomen rond 1750 door het Birmaanse leger. De hoofdstad werd toen voor een groot deel vernietigd.
Daar aangekomen zouden we 3 sites afgaan. Mooie ruïnes, maar het begon al donker te worden. De laatste site hebben we een beetje snel gedaan aangezien we om half 8 op vliegveld moesten wezen.
Vlucht had 15 minuten vertraging, maar kwam wel op zelfde tijd aan! Inmiddels half 11 geweest en dan met busje naar hotel.  De kamers die we kregen waren rokers kamers, jakkes. Dus nieuwe kamers gekregen op 2 verschillende verdiepingen. Snel naar bed en nog even afspreken voor morgen ontbijt: kwart voor 7!
Wordt vervolgd! Foto's gaan nog steeds niet. Voor de liefhebbers zetten we ze ook op FB

1. Wil en Gerard:
    10 november 2015
    Goed dat er andere kamers beschikbaar waren. Overigens is mijn reactie op het verslag van de 8e dag niet helemaal door-
    Gekomen. Er is een gedeelte over de fietstocht en de rit met de tuktuk weggevallen. Sorry, volgende keer beter. Jammer van de
    Zondagen dat je voor de vaste deur komen, wegens sluiting.
    Geniet maar lekker, hier gaat het weer nu echt herfstachtig
    worden, en de temperatuur blijft nog steeds 15 graden overdag.